Direktlänk till inlägg 19 augusti 2014

Sköra naglar!!! Hjälp!

Av Ela - 19 augusti 2014 09:00

Det har hänt igen.. I brist på nagellack, som hjälper mina naglar att bli lite starkare och skyddar dem från att gå av, så har nu ALLA mina naglar gått av!    Långt ner också.. Dom spricker lixom långt nere på ena sidan och då måste jag ju klippa ner dom dit så att jag inte fastnar i något och helt sliter av nageln, vilket har hänt ibland. Om man känner på mina naglar så känner man tydligt hur svaga de är. De känns mycket tunna och man kan vika dem nästan hur som helst.


Jag har kollat om jag har någon näringsbrist vilket jag inte har. Jag äter medvetet mycket kalcium och tar zink-tillskott men inte heller det hjälper. Jag har alltid haft dessa sköra naglar och min mamma har likadant.


Så nu undrar jag om det finns någon här som har något knep eller tips på hur man kan få sina naglar starkare? Jag börjar känna mig desperat.. Så for det har blivit långa och fina så går de av!! Snälla kommentera om ni har någon idé på vad jag kan göra för mina naglar. Puss på er   

 
 
Yrlaklara

Yrlaklara

19 augusti 2014 13:07

Hej! Vet inte om detta kommer funka för dig men jag har hört att naglar mår bättre och blir starkare av detta. Om du tar olivolja på dina naglar och maserar in det så kommer det nog bli bra för hoppningsvis. Kika gärna in på min blogg också!

http://yrlaklara.bloggplatsen.se

Ela

19 augusti 2014 16:50

Hoppas! :)

 
batmanbebis

batmanbebis

24 augusti 2014 17:32

Läste om en tjej som lagade trasiga naglar med en bit servett.
om du får ett hack i nageln målade hon på genomskinligt lack, sen la hon dit en liten servettbit och lixom "lappade" över hacket...målade på ett lack till.

men angående starka naglar...jag går till en salong och får mina naglar förstärkta, känns värt för mig iallafall:)

http://batmanbebis.bloggplatsen.se

Ela

24 augusti 2014 19:21

Wow vilket bra tips!! :D Det måste jag testa! Tack :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ela - 18 augusti 2014 19:40

Nu är jag tillbaka hemma igen.. vill inte vara här, vill vara med älskling. Men jag ser ändå fram emot att få flytta till nya lägenheten och börja skolan igen. Jag har fått nya mentala krafter efter all den närhet och kärlek jag fått på min resa.   H...

Av Ela - 3 augusti 2014 04:58

Hej bloggen! Nu sitter jag på flygplatsen och väntar på det sista flyget för att komma till honom <3. Jag fryser som fan och har varit hungrig hela natten. Jag beställde en dyr thé med mjölk för att värma mig. Jag är trött, frusen och har ont i ...

Av Ela - 1 augusti 2014 12:21

Hejsan bloggen!   Imorgon smäller det! Då bär det av till flygplatsen och slutligen till min pojkvän :D jag har varit alldeles prillig hela natten och somnade inte förrän kl 5 i morse. Så nu har jag precis ätit lite brunch med broccolisparris, bl...

Av Ela - 31 juli 2014 08:45

Hejsan!  Mitt allra första blogginlägg kommer handla om tandblekning!!  Just nu ligger jag här i min säng och har precis tagit ur blekskenan som jag haft över natten. Enligt instruktionerna så får jag inte äta på minst 4 timmar efter att jag har ...

Presentation


Här 58 kg och var mycket tillfreds med min kropp även om jag inte var helt nöjd.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

BMI-räknare

BMR-räknare

Powered by BMR Calculator

paca soup

Free I Love My Soldier Cursors at www.totallyfreecursors.com

Ovido - Quiz & Flashcards